analysis: chapter two

 I přes to, že nějakou analýzu už na blogu mám, tak byla dělaná značně ve spěchu a pár informací jí schází, a tak jsem se rozhodla udělat pokračování své analýzy number one a trochu ji ještě potunit. 

Dalo to jenom jedno nedělní odpoledne, pár kafí, půlku čokolády a něco přece jen vzniklo. Tak nějak mi docvaklo, že bych se měla zaměřit i na historický kontext okolí a celkově Prahy 2, když už tam teda chci něco vymýšlet, žejo. A tak jsem začala googlit a přečetla jsem si historii našich klíčových staveb okolo pozemku i Nového města a došlo mi, že vlastně svoje navrhování a vymýšlení chci obecně navázat na historii tohoto místa - nějak, něčím. To mi jasné ještě úplně není. Věci lidem přeci dávají smysl, když z něčeho vycházejí nebo na něco navazují.

Na našem pozemku se totiž "kříží" snad všechno. Od románské rotundy, přes gotický kostel, renesanční faru, přestavěnou školu z 19. století, až po novodobý hotel. 

Taková vsuvka: naše malá rotundička vlastně byla příčinou vzniku kostela svatého Štěpána, protože farníkům pouhá rotunda nestačila, což mi zní dost povědomě ve vztahu k našemu tvoření GPN.


Světové strany jsem už měla zahrnuté v první analýze, ale tak můžu si je přihodit i sem v trochu upravené verzi. To, že rušná ulice jde hezky ruku v ruce se severem a klidná zahrada je směřovaná na jih, nám skvěle hraje do karet. Nebo aspoň mně, protože z toho je snad jasný, že učebny budou mít okna k jihu, jak už kvůli světlu, tak kvůli klidu. Navíc zde vzniká skvělý prostor pro vytvoření školní zahrady/prostorů pro venkovní učení etc.


No a v poslední řadě zde mám akorát zeleň a terén. Pozemek je hezky obklopen stromy, což může být výhodou, ale také nevýhodou kvůli stínění. A co se terénu týče, akorát dochází k mírnému svažování od vyvýšené terasy s rotundou, což mi přijde ale že pozemek dělá akorát zajímavějším a může místu poskytnout větší soukromí.


Zbytek analýz, jako historické mapy, tok lidí a hezká/ošklivá místa už jednou na blogu mám.




1 komentář:

analysis: chapter two

 I přes to, že nějakou analýzu už na blogu mám, tak byla dělaná značně ve spěchu a pár informací jí schází, a tak jsem se rozhodla udělat po...