vytváření místa na (ne)místě



Naše nemísto jsem si nejprve zanalyzovala a podle toho se snažila pak tvořit svůj návrh. Nejdůležitějšími faktory při navrhování pro mě bylo zohlednění toku lidí, kudy nejvíce chodí  potom si označit "ošklivá" a mrtvá místa.


¨


Dále jsem chtěla propojit úroveň chodníku, který vede kolem  s mým objektem. Jednak mě k tomu táhl pocit, že by na tomto místě bylo hezké se dostat někam výš, tak nějak oddělit sedící část, kde si můžeme vypít kafe, od části, kde se chodí a spěchá na metr/nádraží..zkrátka od části, kde proudí lid. 


A tak vznikl můj návrh. Jedná se o betonové jádro s půdorysem ve tvaru čtverce, které by mělo dvě patra. Ve spodním by se nacházelo výdejní bufetové okénko se zázemím, invalidní WC a schodistě vedoucí nahoru. Horní patro by se rozšířilo o prosklený prostor a venkovní terásku. Proč sklo? Protože mi šlo o to, ukázat lidem, že se tam něco děje, že to tam žije a aby si kolemjdoucí všimnul toho, že tam lidi jsou. Co jiného přitáhne pozornost, než dění? Další důvod, proč chci prosklené posezení byl ten, aby se prostor v noci rozsvítil, jelikož prostředí je momentálně dost tmavé (a nebezpečné). Hra světel v kombinaci dřeva se sklem by podle mě dodala prostoru to správné útulno a pocitovou teplost, která mu chybí.





Celkovou situaci bych chtěla řešit tak, že v okolí vytvořím parky, protože koukat do zeleně, jak pro lidi sedící v parku, ale i pro ty sedící v kavárně, bude příjemné. Stromy zároveň rozbijí hluk, který jde od vedlejší silnice.


Objekt jsem chtěla umístit zhruba na střed našeho pozemku. Jak je vidět na situaci, tak vykousnutý úsek vzniknutý uskočením budovy bych vyplnila zelení a parkem. Spojovací lávka vedoucí na úroveň chodníku by z obou stran sousedila se schodištěm vedoucím dolů na úroveň pozemku, což by umožnilo lidem přímý průchod směrem k metru. Zároveň by procházeli kolem objektu a jeho podpěrnými dřevěnými trámy, což by byl zážitek. 




Takže toto je moje současná podoba návrhu, zkusím to vymyslet zase trochu jinak, zaměřit se na symetrii návrhu a trochu ji rozbít, pohrát si se schodištěm a zasklením, vymyslet, které části jsou otvíratelné, které jsou zase pevné a upravit park. Ale to až příště!







 

Žádné komentáře:

Okomentovat

analysis: chapter two

 I přes to, že nějakou analýzu už na blogu mám, tak byla dělaná značně ve spěchu a pár informací jí schází, a tak jsem se rozhodla udělat po...